fbpx

Ekstremløberen Kristina Schou Madsen har fået stor succes med bl.a. at skabe motionsløb og virtuelle løb, tilbyde træningsvejledning, bygge en online løbeklub op, holde erhvervsforedrag om motivation og målsætning og er indehaver af diverse webshops. Nu har hun solgt en del af sin virksomhed KriXrun til den erfarne erhvervsmand Flemming Paasch, der skal hjælpe hende med at gøre løbevirksomheden både større og mere international.

Han har skabt en international virksomhed, der sælger convenienceprodukter til kunder som Starbucks, Tchibo og McDonald’s.

Hun er professionel ekstremløber og har verdensrekorden i World Marathon Challenge, hvor løberne gennemfører syv maratonløb på syv forskellige kontinenter på syv dage efter hinanden.

Så umiddelbart lyder Flemming Paasch og Kristina Schou Madsen som et umage par. Alligevel går de to nu sammen om at gøre Kristina Schou Madsens virksomhed KriXrun endnu større. Flemming Paasch har nemlig købt 15 procent af virksomheden, der har specialiseret sig i at få endnu flere ud at løbe. I øjeblikket sker det særligt igennem de virtuelle løb, hvor KriXrun sørger for medaljer og startnumre, men folk løber hver for sig eller i mindre grupper.

”For mig er det helt oplagt at tage Flemming med ind i virksomheden. Han har stor erfaring med at bygge en virksomhed op fra bunden, arbejder ud fra nogle gode og spændende værdier og kender balancegangen mellem at ekspandere og samtidig passe på forretningen. Sammen kan vi sætte KriXrun i et ekstra gear og sørge for, at det at løbe og være aktiv bliver en del af endnu flere menneskers hverdag,” siger Kristina Schou Madsen, der har set Flemming Paasch som mentor i en årrække allerede.

KriXrun arbejder med løb, løbetræning og personlig træning på mange måder og har i flere år også arrangeret motionsløb i både Kolding og resten af Trekantområdet. Men det er de virtuelle løb, der har taget fart det seneste år, ikke mindst ansporet af corona-epidemien, hvor folk ikke har kunnet mødes. I stedet modtager de en motionsløbepakke i postkassen med medalje, startnummer og diplom, og det har givet mulighed for nye løbefælleskaber i f.eks. familier eller på arbejdspladser.

Og det er især den løbetrend, Flemming Paasch nu køber sig ind i. Han solgte i 2019 størstedelen af Easyfood til fødevarekoncernen Orkla, men havde egentlig ikke planer om at blive investor. Det bliver han nu, fordi han har stor respekt for Kristina Schou Madsens passion for og viden om løb og sundhed, men også hendes åbenlyse talent for at se forretningsmuligheder.

”Hos Easyfood har vi altid været optaget af at gøre noget for verden omkring os, både lokalt, nationalt og internationalt. Kristina har samme fokus i forhold til løb og sundhed, og det værdifællesskab vil jeg gerne støtte op om. Derfor engagerer jeg mig ind i dette for at hjælpe KriXrun via de erfaringer, jeg har fået fra at bygge Easyfood op fra bunden,” forklarer Flemming Paasch, der stadig er adm. direktør for Easyfood og ikke bliver involveret i den daglige drift af KriXrun.

”Kristina har skabt et produkt, der er langtidsholdbart og indeholder stort internationalt potentiale. Under coronakrisen har mange fundet ud af, at der ligger et frirum ude i naturen, og det kommer vi til at bruge i arbejdet med at gøre KriXrun endnu større,” tilføjer han.